Dos Angeles ın Los Angeles ;)

Eveeet nerede kalmıştık! Kızlarımız yani dos angeles (iki melaike) melekler şehrine varışlarının ve sevgili dostlarının (host yerine dost demeyi tercih ediyorum) muhteşem karşılamasının ardından şehri gezmeye başlarlar. 2. günlerini ve maceralarını kahve kokulu angelkızdan dinleyelim 🙂

Tüm yorgunluğumuza rağmen Bestie de ben de  bu koca şehri keşfe başlamak için erkenden uyanıyoruz. O gün bizi yalnız bırakmayan dostumuzla birlikte  Uzakdoğu ve Meksika kökenlilerce tercih edilen Rosemead mahallesinde sık rastlanılan Çin restoranlarından birinine gidiyoruz dim-sum usulü kahvaltı için.

East Gourmet Seafood Restaurant,  dim-sum ve sınırsız yeşil çay keyfi 🙂

Gözümüze ve burnumuza güzel gelenleri deneyerek iyice doyduktan sonra eve yürüme mesafesinde olan mekandan ayrılıp mum kokulu yuvamıza geri dönerek dostumuza hediye olarak getirdiğimiz Türk kahvesini tattırıyoruz.

Mum ışığında Türk kahvesi zamanı!

Her ne kadar kahve yerine çay içmeyi tercih etse de dostumuz da Türk kahvemizi çok seviyor ancak fincanımız olmadığından kendisine bakamadığımız fal geleneğini anlatarak tekrar evden ayrılıyoruz.

Üstü açılan arabamızla mis gibi günlük güneşlik bahar havası eşliğinde soluğu Santa Monica (Pier) sahilinde aldıktan sonra trafiğe kapalı iskele caddesinde yürüyüp aşağıdaki fotoğrafları ve daha onlarcasını çekiyor, bir şeyler atıştırıyor ve okyanusu seyrediyoruz!

Santa Monica Pier, tarihi 66 No’lu yolun bitiş noktası olmasının yanı sıra son günlerde kitabını okumakla meşgul olduğum meşhur Forrest Gump’ın koşu duraklarından da birini teşkil ediyor. İşte adını kitapta Forrest’la yakın dostu Bubba’nın birlikte kurmayı hayal ettikleri karidesçiden  alan ve turistlerin ziyaret etmeden geçmediği Bubba Gump Shrimp Company’den görüntüler:

California’nın pek çok yerinde bulunan ünlü karidesçi Bubba Gump’ın Santa Monica Pier şubesi
“SAVAŞMA SEVİŞ!” ’68 kuşağı özgürlük savunucusu, savaş karşıtı çiçek çocukları Hippilerin döneme damgasını vuran meşhur sloganı
Bubba Gump’ın içinden, filmden sahnelerle bezenmiş başka bir duvar görüntüsü

Santa Monica’nın en hareketli bölgelerinden 3. Cadde’de  meyveli yoğurtlu dondurmalarımızla salına salına gezerek birbirinden ilginç mağazalara girmeyi de ihmal etmiyoruz. Birden karşımıza çıkan Tesla Motor mağazasına girip direksiyona geçmek de ayrı bir heyecan oluyor 🙂 (detaylı bilgi için bkz. https://www.teslamotors.com/)

IMG_9486                                          IMG_9458

Santa Monica’nın devamında bir başka güzel sahili olan Venice Beach’e doğru ilerlerken geçtiğimiz sokaklardan görüntüler… Bazılarında gerçekten nereye bakacağımızı şaşırıyoruz. Ve aşağıda da yine gerek dış gerekse de iç mimari harikası restoranlardan bazıları sıralanıyor.

İşte böyle manzaralarla dolu sokaklardan geçerek meşhur Venice Beach’e geliyoruz. Okyanus kenarında metrelerce uzanan ve yayılan bembeyaz bir kumsal beraberinde rüzgara rağmen kayak yapan, şarkı söyleyen ve dans eden insanlardan oluşan büyüleyici manzara karşılıyor bizi.

20160123_163604
Sağda sokak satıcıları ve müzisyenler solda hediyelikçiler ve kafelerle donanmış sahil yolunda ilerliyoruz.  içinde yarım saate yakın oyalandığımız dopdolu bir kitabevi de en az diğer dükkanlar kadar ilgimizi çekiyor.

Sahil şeridini bir müddet takip etikten sonra kendimizi bembeyaz kumlara atıyoruz. Ardı ardına fotoğraflar çekilirken botlarımızın içine dolan kumlara aldırış etmiyoruz. Sonrasında temizlemek gerekiyor tabii :)))

Venice Beach’in bembeyaz kumlarında müzik yapan bir grup, o kadar yaklaşmışken katılmamak olmazdı 🙂

Yemeğimizi self-servis usulü bir taco restoranında yedikten sonra arabamıza atlayıp gece manzarasını izlemek ve burada yer alan Observatory müzesini ziyaret etmek üzere Griffith Tepesi’ne yöneliyoruz. Ancak şehrin en güzel manzarasını sergileyen tepede ne yazık ki park edecek yer bulamayıp evimize geri dönüyoruz. Müzeden ve manzaradan ziyareti gerçekleştirdiğimiz bölümde bahsedeceğimden şimdilik detay vermiyorum 🙂

20160123_194240

20160123_194933
Ve son olarak günü tamamlarken yoldan downtown manzarası

Melekler şehrinde melekler gibi uçuşarak gezdiğimiz bu güzel günün sonunda mum kokulu sıcacık evimize dönüp yine melekler gibi uyuyoruz…

Not: Bu kadar dolu ve enerjik bir sahil gününe en çok portakal renginin yakışacağını düşündüğümden bu yazının rengi turuncu!