BECOMING MISS CALIFORNIA

california
Pek hoş bulduk!

Toplam 10 günlük muhteşem California gezimizin (Bestie+kahve kokulu kız) günlüğünü -yuvadan uçuş ve yolculuk detayları da dahil olmak üzere- yazmaya nihayet bugün başlıyorum!

İşte hikayemiz 🙂

Kısa sürede programladığımız ve geçmiş tecrübelerimizin de verdiği rahatlık sayesinde minimum detaycılıkla hayata geçirdiğimiz California tatili hayalimiz, çocuk denilecek yaşlardan beri gerek yurt içi gerekse de yurt dışı seyahatlerde bulunduğum arkadaşım Bestie’nin 30. yaş gününü kutlama fikriyle ortaya çıktı. 18 bile hissetmediğimiz ve ancak 25 gösterdiğimiz (!) gerçeğini de göz önünde bulundurunca, Universal Stüdyolarında eğlenmeyi, Alamo Parkı’nda piknik yapmayı ve jazz barlarda takılmayı hak ettiğimize karar verdik 🙂 Kabataslak bir bütçe hesaplaması ile ucuz bilet araştırmasına ek olarak bir de konaklama için Coachsurfing (tanışma ve konaklama amaçlı sosyal bir ağ, bkz. https://www.couchsurfing.com/) sakinlerine başvurmak, hayalimizi gerçekleştirmek için listelediğimiz en büyük aşamalardı. Seyahatten yaklaşık 1 ay kadar önce biletleri alıp Coachsurfing sakinlerine rica göndermeye başladık. Birimiz Los Angeles diğerimiz ise San Francisco için pc başına geçince kısa sürede konaklama işini çözmüş olduk. Uçuş için aktarmalı seçenekler çok daha makul olduğundan yabancı  hava yolu firmalarını tercih ettik; ayrı yerlerden hareket ettiğimiz için uçuş süreleri ve masrafları da farklılık gösterdi.

Kendi seyahatimden bahsedecek olursam, ABD’ye gidiş dönüş farklı noktalardan olmak üzere Türkiye içerisinde 1’er, yurt dışında ise 2’şer uçuştan toplam 6 seyahat için yaklaşık 1900 TL’yi taksitle ödemem yeterli oldu. 10 gün için ortalama bir hesapla 650’şer Doları (1 Dolar bugünlerde 3 TL ediyor) gözden çıkarmıştık ki keyfimizden hiç ödün vermeyerek 100’er Dolar artırmayı bile başardık. Böylelikle,  uçuşlara ilaveten müze biletleri (Universal-LA ve Alcatraz-SF başta olmak üzere), ulaşım giderleri (araba kiralama, benzin, otopark ücretleri ile toplu otobüs kartı) ve yeme içme ile alışverişlerden (kişisel ve hediyelik) oluşan seyahat masraflarına toplam 3550 TL’yi geçmeyen bir bütçe ayırmış oldum. Arkadaşımın da aşağı yukarı bu civarlarda masraf ettiğini söyleyebilirim.

Maddi ve manevi motivasyonlarımızla ilgili bilgileri özetledikten sonra her birini ayrı keyifle çektiğimiz kahramansız fotoğraflarımız eşliğinde gezimizi anlatmaya başlayabilirim:

İlk gün-yolculuklar ve Los Angeles’taki dostumuzun evine varış:

20160121_164550
En sevdiğim renk beni yalnız bırakmıyor!

İlk fotoğraftan da anlaşılacağı üzere sabah 9.00’da pespembe bir manzarayla Türkiye’den ayrılarak yolculuğuma başladım. Ortalama 2 saat önce hava limanına gelmem yeterli oldu.

20160122_072553
Günün ilk kahvesi ve kahve-altı’sı 😉

Lounge’ta rahatça kahvaltı yapmak ve ilk uçuşumu birlikte geçirdiğim bir arkadaş edinmek için dahi vaktim vardı 🙂 (Washington’a erkek arkadaşını ziyarete giden dünya tatlısı bir kız olur kendileri)

20160122_101510
Hmm ve yummm
20160122_175833
Uzun uçuşlarda bir miktar alkol sinirlere iyi geliyor 🙂

Uçuşlar sırasında da konforumdan ödün vermeyerek önceden seçtiğim düşük kalorili yemeklerimin tadını çıkartarak 2 film, sayısız bulmaca ve kitap sayesinde okyanus aşırı seyahatimi tamamladım. Tabii başta yanımda oturanlar olmak üzere hostesler ve hostlarla da muhabbet ederek yeni insanlar tanıma hobimi de icra ettim. İkide birde kahve isteyen kıza haklarını helal etmişlerdir umarım 🙂 Bir de çok ünlü yönetmen-oyuncu çiftle aynı uçuşa denk geldiğimi ekleyeyim unutmadan!

*** Bundan sonrasını “biz” zamiriyle ve “şimdiki zaman” kalıbıyla yeniden yaşarcasına anlatmaya devam ediyorum:

Son derece yolunda giden uçuşların ardından arkadaşımla Los Angeles havalimanında buluşarak araba kiraladığımız firmanın ofisine doğru yola koyuluyoruz. 5 günlük kiralama ücretimiz 90 Dolar ve tabii depoyu dolu bırakmamız gerekiyor. Biz 4’ü LA’de 5.si ise LA-SF arası olmak üzere, ki 6 7 saat sürüyor, aldığımız tüm mesafeler için yalnızca 35 Dolar kadar benzin ödemesi yapıyoruz. Her şeyi 3’le çarparken benzini neredeyse 3’e bölmek gerçekten iyi geliyor!

20160122_202442
Üstünde Hollywood, Beverly Hills ve Los Angeles yazan otobüsler ardı ardına geçerken kimbilir içinde kimleri taşıyan lüks araçlara şaşkınlıkla bakıyoruz!

GPS yardımıyla dostumuzun evine ulaştığımızda onu bize özel hazırladığı kokteyli, rengarenk mumları ve sıcak gülümsemesiyle tek katlı, şirin evinde bizi beklerken buluyoruz.  Meksika usulü hindistan cevizli ve anasonlu içeceklerimizi yudumlarken mis gibi mum kokuları eşliğinde muhabbete koyuluyor ve sonrasında uykuya dalıyoruz. İşte ilk günümüzün özeti 🙂